onsdag, februar 03, 2010

1+1=3

Ja, da er det gått nesten ett år siden sist denne siden ble oppdatert og MYE har skjedd :)
Trappen som skulle males er for lengst malt, det er vel det meste som skulle males også.. Sånn husmessig er vi vel ferdig med første runde av oppussingen og har begynt på nummer to. Forandring fryder, vettu! I tillegg har vi hatt en aldri så liten familieforøkelse. Den 25. oktober 2009 ble to til tre da Linus Emil kom til verden, 5 uker før planen. Han var en liten, men velskapt skjønning på 2090 g og 44 cm. Siden da har livet forandret seg en hel del (til det bedre, altså..) og vi storkoser oss her i heimen. Han er en liten tøffing som allerede har vært operert to ganger for lyskebrokk, har hatt en låsning i nakken (KISS) og selvsagt også kolikk.. Men nå begynner alt å bli så mye bedre. Vi har byttet til en morsmelkerstatning som ikke er kumelkbasert (nutramigen) og det hjelper på. Er nok kumelken som ikke er så populær helt enda. Er visstnok ganske vanlig for premature barn, men det har de sagt om alt det andre også, så neste gang tror jeg vi venter til termin :) Han klarte ikke å ta pupp i begynnelsen og koppen var heller ikke så vellykket. Han gikk ned til 1850 g på KK, så da begynte vi å gi han mat på flaske for å få opp vekten.. Og når man først har begynt med det er det veldig vanskelig å få dem til å ta pupp etterpå, og det fikk vi jo selvsagt erfare. Var masse mas fra alle kanter om at jeg måtte få til ammingen og at morsmelk er det beste for barnet, men til slutt ga jeg opp. Det er mange som er oppvokst på morsmelkerstatning og det har da blitt folk av dem også... Så nå er han en lykkelig flaskegutt :) Han er nå blitt over 3 mnd gammel og vokser utrolig fort. Da vi var på helsestasjonen for en uke siden veide han 5400 g og var blitt 58 cm lang.





Det har skjedd mer også! Jimmy har fridd og vi planlegger bryllup på Svalbard i februar neste år. Blir ett skikkelig vinterbryllup og vi gleder oss masse!! Er mye som må planlegges og det blir jo litt ekstra styr å gjøre alt herfra, men det går seg vel til. Er mer eller mindre ferdig med invitasjonene, venter bare på endelig pris på flybilettene før jeg sender dem til trykkeriet. Marit skal være forloveren min og vi har vært å prøvd brudekjoler to ganger. Var først på brudehuset, men fant absolutt ingenting jeg likte der (men så var de ikke så flinke til å høre hva jeg var på jakt etter heller da...). Alt ble SÅ mye bedre da vi gikk til Belle Amie brudesalong. Der hadde de kjoler som var mer i min stil, ja.. Vil ha en ganske enkel kjole med A-form, så det skulle jo ikke være så vanskelig, men har ikke helt bestemt meg likevel. Utfordringen blir vel heller å få tak i en kåpe til å ha utenpå kjolen. Har liksom sett for meg hvordan denne skal se ut, så jeg ender nok opp med å måtte få den skreddersydd. Vurderer litt å få den sydd i Kina, ser det er et stort marked for sånt der ute, men er litt skeptisk også.. Vi får se. FØRST av alt må magen strammes opp (den er som en fiskepudding etter fødselen) og det begynner vel heller å haste litt..

Men først av alt skal vi ha navnefest for Linus. Jeg syntes det er helt supert at går an å få en sånn sermoni uten at det må være i kirken. Jeg er selv utmeld fra statskirken og syntes han skal få ta sine egne valg og vil derfor ikke ha noen dåp. En borgerlig navnefest er da toppen! Dette blir ikke før den 21. mars, så er en stund til enda.. Han er vel gjerne blitt litt gammel da, men tror ikke det er så farlig. Alternativet var 31. januar og det kræsjet med så mye annet at det gikk rett og slett ikke. Tror ikke Linus bryr seg, så da er det vel greit :)

Dette begynner å bli som dårlige nyttårsforsett, men nå SKAL jeg virkelig prøve å bli flinkere til å oppdatere den her bloggen, altså! Jeg er jo alvorlig avhengig av internett, så jeg kan vel likegodt bruke litt av tiden her... Vi snakkes forhåpentligvis snart!

Ha en fin kveld

Ingen kommentarer: