søndag, juni 05, 2011

Lampevalget

Som nevnt er det snart lampevalg her i huset og det er neimen ikke noe lett valg. Denne gangen er jeg ikke en gang enig med meg selv.. Men noe må gjøres, for lampen vi har i dag har fått ganske hard medfart av en liten gutt som har brukt den til svingstav og klatrestativ.


Den jeg har aller mest lyst på er denne

Louis Poulsen PH 3 1/2-2 1/2 gulv

Men jeg er redd for at jeg ikke tar det like pent om den får samme behandling, dermed har jeg holdt en knapp på denne:

Oslo wood Northern Lightning
Men så ble jeg litt usikker igjen, fordi sofaen (enn så lenge) er mørkegrå og stolen er svart er jeg redd det blir litt mørkt. 

Dermed tenkte jeg på denne:

Louis Poulsen's AJ lampe designet av Arne Jacobsen
Men det er jo egentlig en leselampe og det er vel ikke akkurat det vi har behov for..

Så hva da med en av disse:

Flos Glo Ball

Men da er vi jo tilbake til det opprinnelige problemet med knusing..

Det er jo et hav av fine lamper jeg kunne tenke meg der ute, men hvordan skal jeg klare å velge. Og bestemme meg for bare en??

Bender fra Northern Lightning
Den her for eksempel? 
Nei, jeg blir ikke enig med meg selv og jeg har ikke lyst til å kjøpe noe
før jeg vet at det er "den rette"... 
Hva syntes du? 
Tips mottas med takk :)

Ha en forrykende fin søndagskveld!

8 kommentarer:

Pia sa...

Ikke lett dette med lamper - vi bygger hus og jeg grubler veldig selv. Man vil ha noe stilig men samtidig praktisk. Vi har stålamper som har blitt veltet og deretter knust - det skjer jo fort med barn i huset. Så jeg ville gått for noe som tålte litt.

Jenny - supersnella sa...

oooh.. elsker oslo wood.. Men mannen synes den ser rar ut :) Så det får bli med drømmen...

Vi har en stålampe fra ikea, men skulle gjerne hatt noe annet. Det får bli på sikt ;)

Men altså, ingen gode råd. Bare et LYKKE TIL med valget! Mange fine lamper i alle fall!

klem

- sa...

Jeg har veldig lyst på Verner Pantons 'Panthella' - sjekk den ut! Både moderne, hvit og gir flott med lys :) Blir sikkert fin til sofaen :):) Vilde

Unknown sa...

Hei!

Så koselig at du fant frem til bloggen min. Herlig blogg du også har!

Når det kommer til lampene har jeg full forsåelse for at valget av lampe ikke er lett. SAMTLIGE du viser er fine!

Gøy å komme over nye blogger.

Ha en herlig kveld.

Eple sa...

Dette blir ikke lett, nei!! Eller- er valget allerede tatt!? Lampevalg er vanskelig fordi det finnes så veldig mange fine... jeg har derfor løst det på en veldig lite hensiktsmessig måte; vi lever i mørket til jeg endelig klarer å ta et valg ;)

Fhager sa...

Valgets kvaler! Jeg eelsker Oslo wood lampa! Holder en knapp på den jeg!
Moro att du likte bloggen min!
Kram

Spire sa...

Jepp! Valg av lamper er alltid det vanskeligste med å innrede synes jeg.. Har noen steder i huset der det mangler en lampe, rett og slett fordi jeg ikke får bestemt meg..
Lykke til med valget. :)
LenaE

vinimalistisk sa...

Vanskelige valg du har gitt deg selv! Jeg er fan av både Oslo lampa, AJ og Bender, de har jo litt ulike utrykk...meeen Oslo Wood får min stemme!;)