søndag, juli 04, 2010

Et lite tips til slitne stikkontakter...

Stikkontakter er vel ikke det fineste som finnes, men her hos minimenina har de lenge vært unødvendig stygg! At det var en elektriker som bodde her de 22 årene før vi flyttet inn er det lite som vitner om og jeg kan med hånden på hjertet garantere at han aldri har byttet ut stikkontaktene. Det vil si at de har hatt gode 24 år på seg til å gulne skikkelig, og det har de jaggu gjort også! Nå måtte noe gjøres og som dere sikkert vet kan det bli en dyr affære å bytte ut alle husets stikkontakter og lysbrytere. Derfor har vi heller valgt "the easy way out"- spraymaling! Jeg bare ELSKER spraymaling. Det er helt genialt og kan brukes på nesten alt :)

Her er altså utgangspunktet. Gule, gamle lysbrytere... Men hvite vegger, hvitt gulv og hvitt tak nærmest skriker de mot deg når du kommer inn.

Her ligger de og venter i spenning...

Ser du forskjell?
De fleste ble sprayet hvit, men den tapetserte veggen på kjøkkenet skal få sølvfargete stikkontakter.

Sånn ble de etter to strøk med sølvfarget spray (litt dårlig kvalitet på bildene, men dere skjønner sikkert tegningen...)

God spraying!

3 kommentarer:

Helle Koed sa...

Super god idé... :)) Jeg har også lavet sjov og ballade på vores stikkontakt i legestuen! :D Måske jeg lige skulle vise frem?! ;) Men jeg skulle måske overveje også at spraymale dem...
Rigtig god dag til dig og dine! :)

Minimenina sa...

Ja, vis det frem! Vil gjerne ha flere gode ideer :)

Unknown sa...

Heisann, det var ingen dum ide nei!

Nå blei eg sååå glad for at du la igjen et spor inne hos meg, for då fant eg jo deg og denna supre bloggen din!!! Her likte eg meg, så eg la meg te som følgar eg :o)

Her va det masse bra tips og inspirasjon å henta, og så glad hvis innlegget mitt inspirerte deg te å reisa med litle godgutten din!

Aaltfor tidlig måren her ja, så eg fekk god tid te å snusa i arkivene dine og *me like*. Fant at du har skreve lange reisebrev fra reisene dine, og dei ska eg jammen meg setta meg ner med når eg ikkje e susen og dopa på paralgin forte... (Ja, så au ikroppen at eg ikkje fekk sova så tok ein av dei te slutt... Ikkje så au mærr, men ganske susen :o))

Og ja, hopp i det og ta med minien på tur! Det går kjempefint! Spesielt Asia ville eg anbefala, og så ser eg jo at dåkke har reist rundt der sjøl :o)

Hvis du har gidda å lesa heilt te slutt her (blei ivrige eg nå ja ;o)) så vil eg ønska deg ein fantastisk flott sommar videre, og eg stikke definitivt innom deg igjen :o)