onsdag, mars 10, 2010

Mer amigurumi

Jeg er blitt skikkelig hektet på å hekle amigurumis! Det har visst gått så langt at svensken begynner å bli sjalu på heklenålen min... Men litt festlig syntes han nok at det er også, for de blir jo så søte. Er evig takknemlig for alle snille bloggere som deler med seg oppskriftene sine! Denne er fra Erica Laurell sin blogg. Holder på å lage flere like fugler i forskjellige farger som skal få sitte på en bildelist på rommet til Linus og dingle med beina :) 

Mummitrollet ble ikke helt perfekt, men tror ikke Linus er gammel nok til å klage på det helt enda, så den duger nok en stund til.. Oppskriften er fra denne svenske amigurumi-bloggen. Virker som om amigurumi er litt større i Sverige enn her hjemme, så når vi skal besøke svigers i april skal jeg kjøpe med meg noen bøker og prøve å lage mine egne figurer. Gleder meg!

1 kommentar:

Yvonne sa...

stilig mumi! jeg skal til å hekle mumi nå... har oppskrift på dansk hehe jeg er ikke så god i dansk og deres forkortelser så det kan bli spennende! men du hadde en fin blogg og jeg ser du har lagde ett par kreative ting! fine rangler og andre heklede bamser:)