fredag, juni 25, 2010

Hvitt og turkise sukkertøy!


Vi har hatt en liten "make over" av stuen/kjøkkenet i det siste og det jeg uten tvil er mest fornøyd med må være det hvite gulvet. Blir sikkert rimelig lei av å vaske det om en stund, men det er ihvertfall fint å se på når det er rent :) Nytt spisebord har vi kjøpt også.. det er nesten helt likt det vi hadde, men dette har to ileggsplater sånn at vi kan samle hele familien til julemiddag (så nå gleder jeg meg til jul!).

Turkis er virkelig fargen nærmest mitt hjerte for tiden (det har det i grunnen vært i ganske mange år nå..), så den har fått den viktige jobben som kontrastfarge her og der nå når det meste er blitt hvitt. Jeg syntes den klarer oppgaven fint! Det blir som små sukkertøy i hverdagen, som gjør meg glad. Den gjør også interiøret litt mer lekent og barnslig, noe som passer meg perfekt :)

 

Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe denne Verner Panton-stolen til Linus (selv om han er alt for liten til å sitte på den enda) og nå klarte jeg rett og slett ikke vente lenger. Planen er å med tiden lage en liten lekekrok i stuen der den skal få stå, men foreløpig står den å viser seg frem ved siden av sofaen.

Stuen kommer i neste innlegg, er ikke helt ferdig der inne enda..

Ingen kommentarer: