mandag, juni 14, 2010

Hektiske dager og permisjonslutt

I dag var altså den første dagen min på jobb etter 8 måneders permisjon. Jeg kjenner at jeg syntes det er altfor tidlig å gi slipp enda, selv om jeg stoler 100 % på svensken og vet at de kommer til å klare seg helt fint uten meg. Kanskje det er det jeg er litt redd for også? Hm.. hvem vet, skulle uansett ønske at jeg kunne være hjemme med gullet noen uker (måneder?) til. Det som er helt sikkert er at neste gang blir det 80% lønn og fleksibelt uttak av permisjonsdager for å strekke det leeeengst mulig :) Det er bra man lærer av sine feil i allefall!

Den siste uken med permisjon har vært hektisk.. Stuen skulle pusses opp, alle hekleprosjekt skulle ferdigstilles og på toppen av det hele tok jeg på meg å trekke om 3 stoler - dette i tillegg til at det skulle koses maksimalt med Linusgullet (for ikke å snakke om ekstrem krypetrening i frykt for at jeg skal gå glipp av det når jeg er på jobb..)!

Stuen har fått nymalte vegger og tak, nytt gulv og en del nye møbler. Vi mangler forsatt spisebord og stuebord pluss taklampe og noen hyller, så bilder får jeg heller vise senere. Hekleriene ble ferdigheklet, men så var det den monteringen da! Jaja, skal vel få gjort det også en dag... Det jeg derimot klarte å få gjort HELT ferdig var stolene. Tre stoler i rokokkostil ble trukket i en lyst beige/off white stoff (egentlig en gardin fra Hansen & Dysvik) - stoffet var absolutt ikke det optimale møbelstoffet, men eieren ville så gjerne ha dette stoffet og stolene skulle stort sett stå til pynt, så da var ikke kvaliteten og slitesterkheten så nøye. Hun syntes ihvertfall av stolene var fine og ble superfornøyd, så da er jeg fornøyd også :) Jeg lagde også tre puter av samme stoffet, noe jeg tror hun satte stor pris på. Er så gøy når folk blir glad og fornøyd, da er det verdt alt slit og frustrasjon mens man holder på. Heldigvis fikk jeg god hjelp av svensken til å rive nagler og stifter, samt at han stiftet mens jeg strakk og strammet på uelastisk (!) stoff.
Denne gangen har jeg faktisk husket å ta "før"-bilde også:
Når det gjelder krypetreningen er vi ikke langt unna.. han har funnet riktig posisjon og alt, men får liksom ikke med seg armene. Satser på at han nå sparer kunstene sine til helgen, sånn at mamsen ikke går glipp av denne store begivenheten :) Kos der imot er det masse av hver dag!

Nå får vel jeg finne sengen etterhvert.. Er visst ikke vant til arbeidslivet lenger, for det tar jammen på å stå opp tidlig og jobbe hele dagen :) Takk for at du hilste på og velkommen tilbake!

2 kommentarer:

Åpent^hus sa...

Hei!
gøy å dumpe innom her sånn helt tilfeldig en sen nattetime når jeg ikke får sove!
fin blogg du har
artig å se på prosjektene dine. kjenner meg godt igjen i følelsen når mammapermen går mot slutten.
jeg måtte en tur innom mittrom også og se - massevis av fine ting der også. jeg sikler på et dukkehus til lillemor på tre. må vente litt til ennå - kanskje til jul!:)

lykke til på jobb.
vi blogges
hilsen Åpent hus

Anonym sa...

Så fin stolene ble. Dere er kjempeflinke begge to!
Mamsen