fredag, juni 02, 2006

Hundesledetur


I dag har Kristine og jeg vært på hundesledetur på Platåfjellet etter jobb. Egentlig pleier turene å gå innover i Bolterdalen og litt lenger vekk fra byen.. Men siden snøen er long-gone rundt om her, så funker d heller dårlig. Heldigvis for oss klarer arctic adventures å utnytte den lille snøen som er igjen oppe på fjellet, og kjører fortsatt noen turer der. Vi kjørte bil opp til SvalSat, der hundene stod og ventet på oss. Var kjempedeilig å komme seg ut i snøen og hundene var helt fantastisk herlige! De var kjempeglade og super-ivrige etter å få løpe.. Vi fikk være me å sette de sammen i spann og ta på de seler, og så kjørte vi sammen to og to på hvert spann. Til min store fornøyelse, ble Kristine tisset på to ganger før vi hadde dratt fra SvalSat en gang! Utrolig festlig:) Jeg begynte å kjøre, mens Kristine satt i sleden. Det var litt tåkete og overskyet på platået, men hadde fremdeles en nyyyyyyyyyydeli utsikt over fjorden og fjellene. Jeg hadde hørt på forhånd at hundene driter mye mens de løper, men at d var så gale hadde jeg aldri forestilt meg! De løftet jo bare opp bakbeina og løp på to bein, mens de bæsjet mer enn de var god for! En hals til å trekke opp foran nesen e å anbefale.. Men d var jo selvfølgelig utrolig morsomt, og en god latter forlenger jo livet, så.. Når vi var kommet til platået der du ser rett ned i Longyearbyen, stoppet vi og hadde en liten kaffepause. Vi byttet så plass og jeg satt i sleden på vei tilbake. Kjempekjekt! Nok en herlig dag på Svalbard:)

Ingen kommentarer: