mandag, august 27, 2007

Nærmer seg avreise

I dag er det 5 uker igjen til vi drar fra Svalbard. Den 1. oktober flyr vi til Tromsø og tar en snarvisitt innom Merete før vi suser videre med Hurtigruten til Bergen. Som de sjømennene vi er (les. blir sjøsyk på blikkstille hav) kan nok det bli spennende nok i seg selv, men vi satser alle pengene våre på godvær og bølger på kun noen få centimeter.

Den 5. oktober ankommer vi byen mellom de 7 fjell og Jimmy skal få gleden av å hilse på alle de gale folkene mine. Jeg gleder meg som en liten unge til å se guttene mine igjen (og mamma og så klart...ingen grining no, mor...). Vi blir i Bergen i 6 dager før vi flakser videre Sverige og gleden over å stifte nye bekjentskaper skal være på min side. Foreldrene til Jimmy skal hente oss i Oslo og så kjører vi derfra til Ljusdal (ligger ca midt i der, utenfor alfarvei, i et rødt hus ute i skogen).

Den 17. oktober er den store dagen alle (ihvertfall vi) har ventet på, når eventyret begynner. Beijing er første stopp, og derfra blir det en mer eller mindre tilfeldig rute gjennom Kina, Vietnam, Kambodsja, Laos og Thailand. Hjemreisen er fra Bangkok den 18. februar, men det er alt for tidlig å begynne å snakke om den enda... Må bare legge til at vi har en liten plan om å reise til Brasil og hilse på Inger en måneds tid når vi kommer tilbake fra denne turen. Men det er det vel reisekassen som styrer over, ikke vi.

Så da, gutter og jenter, er det bare å fylle glassene, sette seg godt tilbake i lenestolen og vente på fortsettelsen. Ta gjerne med niste, for dere vet jo hvor lang tid det kan ta mellom hver oppdatering på denne siden... (Skal bli flinkere nå, når det er litt morsommere ting å fortelle om fremover)

Takk for denne gang og velkommen tilbake. The pleasure was all mine :-)

Suss og klem (den var til deg, Merete)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får inte glömma att ni ska till metropolen Sveg när ni är i SWE oxå........

Anonym sa...

Kjempeflott skrevet lillegull. Jeg teller dager til dere kommer. Gleder meg til å hilse på min nye svigersønn! Klem fra mammo!